در دنیای امروز که هر شخص حقیقی و یا حقوقی در قالب کارگاه و بنگاهای اقتصادی کوچک و بزرگ مشغول به فعالیت می باشند و با توجه به تغییرات روزمره درنیازهای کاربران و مدیران واحدهای مربوطه و همچنین ارائه گزارشات جامع و مفید در کوتاه ترین زمان ممکن ، باعث شده است که نیاز به استفاده از سامانه های مکانیزه نرم افزاری منطبق با استانداردها و با نوع عملیات و کاربری های خاص در جامعه بطور روزانه افزوده شود و در همین راستا نرم افزار های متعدد و با امکانات گوناگون تهیه و در اختیار جامعه مورد هدف خود قرار گیرند .

اما در ذهن کاربران و مدیران نکته مورد ابهام از همین منطقه شکل گرفته و هر روز بدنبال جواب سوال خود می باشند که چگونه می توانند برای واحد تجاری خود یک نرم افزار کارآمد و با قیمت مناسب تهیه کنند ، در حالیکه پشتیبانی و آموزش راهبردی در فرایند فعالیت تجاری خود وجود داشته باشد .

معذالک برمی گردیم و از خود این  سئوال را می پرسیم  که چه دلیلی برای استفاده از نرم افزارهای مکانیزه حسابداری وجود دارد ؟ آیا یک مدیر و مسئول مالی توان راهبری و بهبود واحد تجاری خود در ثبت و طبقه بندی اطلاعات را بدون استفاده از علم و تجهیزات مربوطه را دارد ؟ و آیا این اطلاعات ثبت شده ، گزارشات مناسبی در اختیار مدیران واحد تجاری قرار می دهد ؟ و چگونه مطمئن باشد که اصول و استاندارهای حرفه ای و پذیرفته شده حسابداری رعایت شده است ؟

بی شک سئوالات زیادی در ذهن هر مخاطب و کاربر بوجود خواهد آمد و به واقع نمی توان به همه سلیقه های مالی و نیازهای حرفه ای پاسخگو بود . اما با کمی تامل  و تفکر و نیز شناخت از حوزه عملیاتی واحد تجاری می توان به این نتیجه رسید که :

  • قسمت عمده همه فعالیتهای بازرگانی ، تولیدی و خدماتی از یگ الگوی عمومی بطور مثال ( دریافت و پرداخت نقدی ، چک ، هزینه و مخارج آب و برق و … ، خرید و فروش ، کاردکس کالا ، اشخاص بدهکار و طلبکار و … ) استفاده می شوند و همین موضوع باعث می شود که نرم افزار های مالی و حسابداری توان کمک در ثبت هوشمندانه و سرعت در انتقال اطلاعات و نیز تهیه گزارشات پایه و منطبق با استاندارداهای حسابداری را در خود بوجود بیاورند ، و با توجه به سطح گردش عملیات بالا و تعدد مستندات و همچنین روبرو بودن با تعداد زیادی از طرفهای تجاری خود دربنگاه اقتصادی مربوطه ، این موضوع مبین این می باشد که دیگر نمی توان بصورت سنتی و دستی اطلاعات را ثبت و ضبط نمود ، بلکه نیاز به ابزاری می باشد که با سرعت بالا و صحت در ارائه گزارشات مالی به کمک مدیران بنگاهای اقتصادی بشتابد و نیز در تصمیم گیری مدیران سهم بالایی را به خود اختصاص دهد .
  • ثبت اطلاعات در سیستمهای مکانیزه بطور ساده و آسان و با حجم بسیار کم قابل نقل و انتقال می باشد و یک مدیر در محیطهای مختلف و در جلسات کاری خود از گزارشات مربوطه بهره بگیرد و هدف خود را روشنتر انتخاب نماید .
  • سیستم های مکانیزه بلافاصله اطلاعات ثبت شده را به گزارشات قوی و قابل اتکا تبدیل می نماید و در هر لحظه موقعیت و مکان واحد تجاری در بستر مالی را مشخص و با هشدارهای سیستمی خود امکان خطا را از مدیران گرفته و عامل هوش مصنوعی را در جایگاه تفکر مدیران جاری می سازد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *